poniedziałek, 5 grudnia, 2022

Nikt nie wyobraża sobie życia bez wirtualnej bankowości internetowej. Chociażby z tego względu, że dzięki temu można sobie ułatwić znacząco życie. Banki cieszą się z tego, ponieważ są w stanie w jeszcze lepszy sposób dopasować się do potrzeb konsumentów.

Wirtualne oddziały dla klientów

Znaczenie Virtual Branch zdecydowanie się zwiększyło w ostatnich czasach. A w szczególności od roku 2020. Wszyscy chyba zdają sobie sprawę dlaczego. Społeczeństwo pozamykane w domach, z powodu wybuchu pandemii koronawirusa nie mogło pozostawić pewnych spraw niezałatwionych. Trzeba było regulować płatności i załatwiać wiele innych spraw bankowych. Ale w jaki sposób, skoro nawet banki nie były otwarte? Trzeba więc było przyspieszyć prace nad wprowadzeniem Virtual Branch. Czego też dokonała firma 10Clouds, która stała się solidnym partnerem biznesowym dla wielu placówek bankowych.

Typy klientów

Na początku uwaga skupiła się na najważniejszych graczach finansowych, którzy to każdego dnia obracali ogromną ilością pieniędzy. Dlatego też nastąpił podział klientów na:

  • bankowość premium,
  • mikro klientów,
  • MŚP,
  • korporacje.

Taki podział nie miał na celu umniejszania znaczenia żadnej z tych grup. Chodziło tu raczej o lepsze dopasowanie się do potrzeb klientów, którzy pełnią jednak najważniejszą rolę. Po to, aby ich odbiorcy mogli korzystać z różnorodnych możliwości, ciesząc się z wygody użytkowania.

Uproszczone procesy

Co daje Virtual Branch? Uproszczenie wiele procesów, jakie można załatwić na odległość. Co prawda, koronawirus sporo namieszał, ale z drugiej strony – odbiorcy zaczęli cieszyć się z tego, że dzięki temu okazało się, iż załatwienie czegoś na odległość nie stanowi tak dużego problemu. Do tego można przy okazji sporo zaoszczędzić sporo na czasie, który można było wykorzystać na dalsze rozwijanie swojego biznesu lub po prostu na odpoczynek. Zdecydowaną zaletą Virtual Branch okazała się również pełna automatyzacja, jak również zmniejszenie nakładów pracy. Chociaż z drugiej strony – o ile po stronie pojedynczego klienta ilość pracy się zmniejszyła, tak banki uzyskały co nieco pracy. Dlaczego? Ponieważ klienci chętniej współpracują z bankami, oferującymi tyle korzystnych rozwiązań. W ich wypadku mowa więc o nowych zyskach, które na pewno są w stanie ucieszyć wiele osób. Jak więc widać – Virtual Branch nie jest taką złą opcją, ale zupełnie nową możliwością, jaka pozwala dotrzeć do szerszego grona klientów. 

 

Tags: ,